Pracowici pomocnicy: Pakujmy!
Firmy i klienci dawno przyzwyczaili się już do szybkiej dostawy, nawet w tym samym dniu. Bezproblemowe zwroty również są już niemal oczywistością. Czynniki takie jak te w dużym stopniu przyczyniają się do sukcesu handlowego firmy.
Jednak nie każda firma dysponuje odpowiednimi możliwościami magazynowania, niezbędnym czasem albo personelem, by sprostać tym wymaganiom. Zleca się wówczas te usługi innym, specjalizującym się w tej dziedzinie firmom. Rozwinęła się w ten sposób ważna branża, która właśnie w takich sytuacjach wykorzystuje swoje know-how. Zewnętrzni usługodawcy dbają o większą wydajność przy magazynowaniu oraz zarządzeniu wysyłką i zwrotami. Często na końcu jest karton, paczka albo stojak, w przypadku których decydującą rolę odgrywają użyte kleje.
W toku rozwoju tych usług logistycznych wykształcił się szereg kluczowych pojęć, które zostaną teraz krótko objaśnione.
Pod pojęciem co-packingu rozumie się rozwiązanie, w którym na zlecenie klienta i pod jego marką pakuje, dopakowuje lub przepakowuje się produkty. Tego rodzaju outsourcing jest szeroko rozpowszechniony m.in. przy pakowaniu artykułów spożywczych, kosmetyków i leków.
Najwyższą klasą usług określić można logistykę kontraktową. Tutaj obie strony łączy długotrwałe partnerstwo. W tym obszarze również oczekiwać można dalszego wzrostu wskaźników dla specjalistycznych firm spedycyjnych i logistycznych. Obok podstawowych czynności logistycznych usługodawca przejmuje w tym przypadku również fakturowanie, proste prace montażowe i kontrolowanie jakości
Do czynności montażowych może zaliczać się produkcja i składanie stojaków reklamowych. Stojaki te, wykorzystywane do prezentacji produktów, najczęściej są stosunkowo sztywne i podczas rozstawiania są zginane. Na miejscach zagięcia działają wysokie siły przywracające, którym sprostać musi klej, by uniknąć powtórnego odgięcia się tych miejsc. Siły te działają przy wielu materiałach opakowaniowych, takich jak tektura falista czy karton.
Jeśli gorący klej nakładany jest ręcznie – np. przy pomocy pistoletu do kleju typu HB 220 albo ręcznego urządzenia HB 910 – dopasować trzeba czas otwarty kleju do długości klejonego odcinka. Klej termotopliwy musi zapewniać również po nałożeniu wszystkich punktów, powierzchni czy linii klejenia dobrą adhezję i szybkie wytwarzanie kohezji. Odpowiedni jest tu między innymi klej EVA typu 1289 w formie sztyftu, patronu, ale także granulatu. Do trudniejszych – np. lakierowanych – powierzchni odpowiedni jest klej typu 3028. Kleje na bazie EVA zachowują swoją elastyczność nawet w niskich temperaturach. Zastosowane surowce są zgodne z wytycznymi FDA 175.105 dotyczącymi opakowań artykułów spożywczych.
Jak może przebiegać klejenie stojaka reklamowego, pokazuje nasz krótki film.
Usługodawcy z branży opakowań często konfrontowani są ze stale zmieniającymi się wymaganiami i rosnącym sortymentem produktów. Firmy te posiadają zaawansowane kompetencje techniczne i wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i stosowaniu rozwiązań w dziedzinie opakowań dla swoich klientów. BÜHNEN pomaga swoim niezawodnym doradztwem, tak by proces klejenia przebiegał wydajnie i dostosowany był do indywidualnych potrzeb.